BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 25, 2011

MEMORY PREFECT CAMP 2010

 seriusly . first mase dpt borang kbenaran tu tak tahu nk pergi ke tak . before nie aku mne pena join mne2 camp at hutan .seram kud .pikir dua kali gk aa nk pegy nie .this is was my last year ta kn ta nk pergy kud .mama ckp nnt rugi taw .byk kali gk aa try larikan diri dry pjumpaan pgwas .tp bila teacher was calling my nme aku tk bole lari lgy da .ingatkan nk mara ,aku punyala cuak tp dye bgy surat suro bgy kt ayah nk mtk sponser . .balik2 tu aku pun bgyla ayah surat tu . ayah pun tnya cikgu mtk brapa n aku just said i dont know .just give je brape2 jnjy ikhlas .esok tu ayah bgyla.i un bgy at teacher .teacher adura tnya awk pgy ta ? then aku ckp tataw lgy . pastu teacher  ckp ta kn ayah awk bgy sponser tp awk ta pgy .i decide nk pgy .my brother bgy byk nsihat .yela org ta pena tdo hutan en.haha 
                     n before p gy camp tu , teacher divide prefects by group . aku dpt group 5 with rasydan 5A ,aimi 4B ,hadi 2E ,ubai 2KRK , n ade 3 org lgy .lupala nama.sorry .shit ! tak dpt satu group ngn teha . da la aku dgn rasydan jea pling besa .agk berat la tggugjwb nie .of course la rsydan ketua kmpln . dye je lbih lyk .bfore pgy camp kteorg kne discuss for ptdgn masak, persembahan tuk camp nnt . nk buat disscusion nie punyela susa . nk kne kumpulkan mereka2 lgy . nseb baeek mereka nie jnis dgr arahan . tp rsydan nie kdg2 bengang gkla . ade ke dye suro aku yg arrange semuanya .hello abg dan , siapa ketua skrg?haha .fine aku bole arrange jnjy you bgy idea2 okey . kerjasama jugak diperlukan . ko ckp ko busy ade class fizik ,kimia bgai abis tu ingat aku tkda class.haha . come on lah okey? kita sama2 nk amik SPM kn . aku pun busy ngn extra clss jgk .
okey now cite psal dah smpai at camp tu dkat pasir puteh resort kulampang , kteorg dirikn khemah msing2 .nsib baek kita bole plih partner khemah nie . so for surela aku ngn teha .ta nk ramai2 .haha . u know what ? first day smpai , mlm tu da ade nite walk tau . aku nie dahla penakut , gentle takut sbb last year diorg cerita kena jln sorg2 au ,tp nsib baek this year by group. nite walk nie sngat2 mencabar. kteorg bjln dlm gelap since pkul 12 till 4 pgy tnpa rest tau ? then mase2 bjln tu byk jgkla mslh . ade yg pengsan, asma ,n somthing yg tdk di ingini jgk brlaku . alhamdullilah i dijauhkan drpd bnda2 tu .yg tak sdp nk dgrnya sbb yg kne tu sala sorg bdk group aku . saba yea dik . dugaan namanya tu .mse nite walk nie ade la jgk luka2 siket2 .yela ,nek bukit , trun bukit nk smpai 20 kali tau . mencabar doe .wehh penat mcm nk mati . aku pun mcm nk pengsan tp nsib baek energy mncukupi :).hhe .n last mse da na smpai tu i was hear smthng bad . teha ! dye pengsan tiba2 n jtuh dlm lubang . i was like WHAT ? .aku dh risau dh .tak dpt na cri dye sbb dahla gelap plus dye group 10 .so aku kne blik dulu n wait for she dlm khemah . n mse dlm khemah she was story ape sbnrnya blaku . kteorg tkda la celupar sbb dlm hutan en . dye ckp slebihnya she continue at skola nnt.then mundy n time for sleep la plak kan? grr baru jea nk lelap dh kne kejut lagy . penatlaa ;(
second day , kiteorg ada explorace . yeay ! kenapa happy sgt ? haha . ade something yg mgembirakan  blaku .even kteorg tak menang but kteorg enjoy . bdk2 group aku cool n sporting . n lps abis semua tu kteorg dbenarkn lpak2 at sungai atau khemah . aku lpak at sungai jp dgn mereka2 then lpk khemah ngn teha . teha ckp. weyy fara aku btol2 jeles ngn kau mse kau buat explorace td .aku ckpla kenapa? then dye ckp kau ingat aku tak nmpak ape berlaku antara 'korang' .haa?korang ?*bjet2 tak tahu* .then kteorg sama2 tergelak . hahaha .just our secret okey ?mlm tu tibalah mse group msing2 buat persembahan . ade yg best ade yg borink . group aku mcm tah ape2 .haha .
okey then last day nie ade river treakking . paling bestt doe . before nie yg slalu kita dgr jungle treakking kn?now , river treakking . sangat2 seronok la .then2 ptg tu ktorg da na kne balik . mse tu rase cum sdeyh gila kud. sebak jea . hmm . rase mcm nk mngis n tak nk balek . seronok sgt . but we have to go n bdk2 f5 after this must think bout our SPM will come . 
p/s : mase tu la spm ,skrg da abis . haha . really miss our prefects moments . kt situ la kita org budak pengawas jdi rapat each others n saling mengenali :)

2 comments:

fathiah said...

dengar cam best... jum kite bercuti dalam hutan sekali farah. hahahaha

farah said...

haha ,mmg bestt . jumlah .tade hal .haha